21:39 Позаурочний захід: "Старовинні міри довжини" |
Позаурочний захід: Старовинні міри довжини Мета: ознайомити учнів зі старовинними мірами довжини, історією виникнення метричної системи мір; узагальнити знання про способи вимірювання; розвивати пізнавальний інтерес учнів. Форма проведення: година спілкування Обладнання: таблиці з мірами довжини (метричною та старовинною), роздавальний матеріал для практикуму; стрічки різної довжини, тканина; ПК, диски з мультфільмом «38 папуг» та презентацією про старовинні міри довжини, ілюстрований матеріал до задач, пам'ятки для дітей, завдання для індивідуальної, парної та групової роботи. ХІД ЗАНЯТТЯ Учитель. На уроках ми працювали над знаходженням довжини відрізків, відстаней між об'єктами. Пригадаймо, якими одиницями зручно вимірювати, наприклад, довжину спідниці (сантиметр), висоту будинку (метр), відстань між містами (кілометр), розмір родимки (міліметр). Як ці одиниці пов'язані між собою? 1. Робота з таблицею 1 км = 1000 м 1 м = 100 см = 10 дм 1 дм = 10 см 1 см = 10 мм 2. Виконання усних вправ 1) Виразіть у сантиметрах: 3 дм; 5 м; 60 мм; 8 м 9 дм; 6 дм 80 мм. 2) Що більше: а) 7 дм і 7 см чи 4 дм і 400 см; б) 5 км і 500 м чи 8 м 5 дм і 85 см; в) 80 дм і 8000 мм чи 90 дм і 900 см? Учитель. Людина від народження має справу з вимірюванням. Коли на світ з'являється дитина, першими запитаннями є «Хто?» і «Скільки?». При цьому мають на увазі стать, вагу та зріст. Ці перші вимірювання протягом кількох років позначають на стінці або записують у зошит. Підростаючи, людина все частіше здійснює вимірювання: розміри оселі, довжину стрибка на фізкультурі, розмір талії у дівчат та м'язів у хлопців. Сьогодні ми ознайомимося з іншими мірами довжини, які були відомі задовго до того, як з'явилися метр, дециметр, сантиметр. Ми дізнаємося, як вимірювали в давнину. — Діти, хто хоче дізнатися свій зріст? (До дошки викликаємо одного бажаючого. Підводимо його до дверей, ставимо мітку на стінці.) Ми відмітили зріст. Але є одна перепона: не можна використовувати лінійку, метр — жодного вимірювального приладу. Виникає питання: чим виміряти? (Технологія «Мозковий штурм») Така проблема виникла в героїв відомого мультфільму «38 папуг». (Демонструється уривок з мультфільму «38 папуг». Демонстрація припиняється на фрагменті, коли звірі починають радитися чим, виміряти довжину удава.) У результаті «мозкового штурму» діти повинні звернути увагу на предмети, які знаходяться на їх партах, а саме: зошити, щоденники, різнокольорові стрічки (пізніше діти дізнаються, що довжини стрічок дорівнюють 71 см — аршин та 30,5 см — фут). Вимірюємо зріст учня в зошитах, щоденниках, стрічках. Учитель. А зараз хочу ознайомити вас із тим, як вимірювали довжину в давнину... (комп'ютерна презентація про міри довжини). 3. Робота з таблицею (вивішуємо поряд із метричною) Старовинні міри довжини Вершок = 4 см 5мм П'ядь = 18 см Аршин = 71 см Сажень = 2 м 13 см Верста = 1067 м Дюйм = 2 см 54 мм Фут = 30 см 5 мм Ярд = 91 см Миля = 7 км 468 м Морська миля = 1852 м Учитель. Давайте порівняємо обидві таблиці. Якою з них, на вашу думку, зручніше користуватися під час вимірювання довжини? (Учні роблять висновок) 4. Розв'язування задач, що містять старовинні міри довжини (тренувальні вправи)
5. Практикум Учні класу об'єднуються в пари і виконують практичні завдання.
6. Історичні повідомлення про сучасне застосування старовинних мір довжини (Групи учнів отримали це завдання заздалегідь і мали змогу підготуватися.)
Учитель. Міри довжини, з якими ми ознайомилися сьогодні на уроці, збереглися в при Видавнича група «Основа» казках та прислів'ях, які використовують і дотепер. Чи підготували ви такі приказки? (Звітують інші групи, які отримали завдання підібрати відповідні приказки.)
7. Підсумки заняття Ознайомилися із різними мірами довжини, дізналися про їх сучасне застосування, а також навчилися вимірювати відстані за допомогою різних предметів.
|
|
Всього коментарів: 0 | |