Головна » 2016 » Квітень » 15 » Виховна година: «Історія створення першого автомобіля»
20:39
Виховна година: «Історія створення першого автомобіля»

 

Виховна година: «Історія створення першого автомобіля»

Мета: Познайомити учнів з історією створення автомобіля.

Розвивати пізнавальний інтерес у учнів.

Виховувати любов до обраної професії.

Обладнання: Мультимедійна система.

Хід виховної години

І. Вступ

Учитель. ( вступне слово) Створення машини - така ж творчість, як і живопис. Хто придумав перший автомобіль до цих пір залишається загадкою.  

Офіційна історія автомобіля налічує трохи більше 100 років. Біля її витоків стояли Карл Бенц і Готліб Даймлер, які побудували наприкінці дев'ятнадцятого століття безкінні екіпажі з бензиновими двигунами внутрішнього згоряння. Однак за бортом офіційної історії залишилися сотні винахідників і конструкторів, завдяки зусиллям яких, зрештою, і з'явився автомобіль.

З деякими із них ми сьогодні з вами і познайомимося.

ІІ. Основна частина

Учень 1. Першим винахідником автомобіля по праву можна вважати бельгійського місіонера Фердинанда Фербіста, який служив у китайського імператора Канг Хі. В 1678 році йому в голову прийшла ідея поставити парову машину на чотириколісний візок, а пар, що виривається з котла, направити на колесо з лопатками. Пар, який надходив під високим тиском з нагрітого котла, штовхав колесо з лопатами, його вісь крутила, ведучі колеса і візок рухався. Для можливості повертати ззаду до неї через примітивний шарнір прикріплялося п'яте колесо. Довжина «автомобіля» Фербіста становила лише 600 міліметрів. То була всього-на-всього механічна іграшка, виготовлена для сина китайського імператора. Тим не менше, вперше маленька парова машина використовувалася для приводу коліс механічного транспортного засобу. До речі, свій винахід в галузі автомобілебудування Фербіст описав у 1687 році в праці «Європейська астрономія». Були спроби відтворити цей паровичок за описом. Моделі виходили несхожі, але принцип залишився тим самим: пальник, паровий котел, колесо з лопатками, пара шестерень і передні провідні колеса.


 

Учень 2. Однак ще до Фербіста англійський математик і фізик Ісаак Ньютон в одній зі своїх праць з механіки написаній в 1680 році описав екіпаж, що рухається завдяки реактивної сили пара. Тобто у паровому автомобілі Ньютона був застосований дещо інший принцип руху, ніж запропонований Фербістом. Виходячи з технічних досягнень наших днів, помилок в конструкції моделі Ньютона не було, але, мабуть, був потрібний величезний напір пари, щоб штовхати подібний візок. Не зайвим буде відзначити, що реактивний принцип паровика Ньютона застосовуватися в сучасному літакобудуванні та ракетобудуванні.


 

Учень 1. У 1769 році французький винахідник Ж. Кюньо випробував перший зразок машини з паровим двигуном, відомий як «Малий віз Кюньо», а в 1770 році - «Великий віз Кюньо». Сам винахідник назвав її «Вогняний віз». Він призначалася для буксирування артилерійських знарядь.

«Візок Кюньо» вважають попередником не лише автомобіля, але і паровоза, оскільки він приводився в рух силою пари. У XIX столітті диліжанси на парової тязі і рутьери (парові тягачі, тобто безрейковий паровози) для звичайних доріг будувалися в Англії, Франції і застосовувалися в ряді європейських країн, включаючи Росію, однак вони були важкими, ненажерливими і незручними, тому широкого розповсюдження не отримали .


 

Учень 2. Після пішли пасажирський паровик Саймінгтона, який вже з повним правом можна назвати автомобілем. Сконструйований в 1786 році цей екіпаж виявився нерентабельним через значну масу, малу місткость, великй радіус повороту, недостатню потужність парової машини і надто скромного запасу ходу.


 

Учень 1. Парова карета Тревітік швидкість, якої доходила - до 8 км / год, а з гірки вона могла їхати і все 16км / ч. Доля її виявилася сумною: нещадна експлуатація і відсутність ремонту довели карету та того що в результаті розвалилася ходова частина.


 

Учень 2. Повнопривідний паровик Берсталла і Хілла створений в 1824 році і, по суті, набагато випередив свій час в плані механіки.

Учитель. Згасання епохи парових машин можна вважати 1886 - саме тоді Г. Даймлером і К. Бенц були створені перші автомобілі, які працювали на бензиновому двигуні.

Перший двигун, працюючий на світильному газі, винайшов у 1860 році

Французький механік Етьєн Ленуар (1822 – 1900)

Учень 1. Поява легкого, компактного і досить потужного двигуна внутрішнього згоряння відкрила широкі можливості для розвитку автомобіля. У 1885 році німецький винахідник Г. Даймлер, а в 1886 році його співвітчизник К. Бенц виготовили та запатентували перший саморушні екіпажі з бензиновими двигунами. У 1895 році К. Бенц виготовив перший автобус з ДВС. У 1896 році Г. Даймлер виготовив перший таксі і вантажівка. В останньому десятилітті XIX століття в Німеччині, Франції та Англії зародилася автомобільна промисловість.


 

Учень 2. У Росії автомобілі з'явилися в кінці XIX століття. (Перший іноземний автомобіль в Росії з'явився в 1891 р. Його привіз із Франції на човні видавець і редактор газети «Одеський листок» В. В. Навроцький). Перший російський автомобіль був створений Яковлєвим і Фрезе в 1896 році і показаний на Всеросійській виставці в Нижньому Новгороді.


 

Учитель. Всі «предки» мали багато спільних рис. В першу чергу у них було подібне призначення: спортивне або прогулочне. По зовнішньому вигляду предки нинішніх автомобілів дуже нагадували кінні екіпажі. Всі вони характеризувалися відсутністю комфорту. У перших машин не було освітлювальних і сигнальних приладів.

У першій чверті XX століття широкого поширення набули електромобілі та автомобілі з паровою машиною. У 1900 році приблизно половина автомобілів у США була на паровому ходу, в 1910-х у Нью-Йорку в таксі працювало до 70 тис. електромобілів.


 

У 1906 році паровий автомобіль фірми Stanley встановив рекорд швидкості - 203 км / ч. Модель 1907 проїжджала на одній заправці водою 50 миль. Необхідна для руху тиск пари досягалося за 10-15 хвилин від запуску машини. Це були улюблені машини поліцейських і пожежників Нової Англії. Брати Стенлі виробляли близько 1000 автомобілів на рік. У 1909 році брати відкрили перший в Колорадо готель люкс-класу. Від залізничної станції до готелю гостей возив парової автобус, що стало фактичним початком автомобільного туризму. Фірма Stanley випускала автомобілі на паровому ходу до 1927 року. Незважаючи на ряд переваг (хороша тяга, багатопаливний) парові автомобілі зійшли зі сцени до 1930-го через свою неекономічність і складності при експлуатації.

Епохою швидкості вважають період з 1905 по 1918 год. Всі автомобільні компанії намагалися сконструювати машину, доступну для людей із середнім достатком, зручну і економічну. В цьому досягла успіху фірма «Пежо». У 1905 році вона випустила модель «Бебе» - перший одноциліндровий машину, яка була легкою і компактною. Майже одночасно вийшла модель «Лайон Пежо», на якій знамениті автогонщики тих років Гус і Буало зайняли в перегонах третє і четверте місця, а в 1908 році перемогли відомого Тарг Флоріо. Ці моделі стали воістину першими народними автомобілями того часу . Фірма «Пежо» активно представляла свої машини на всіх змаганнях, так як це було одночасно чудовою рекламою даної продукції.

 

 

Найбільш надійні машини випускалися англійською фірмою «Роллс-Ройс», яка і понині відома в усьому світі. Одна з самих ранніх моделей носила звучну назву «Срібна примара». Цей автомобіль

 

 

Кілька слів про знамениту машину, що випускалася в США. Винайденого в Америці автомобілю «Форд» моделі Т придумали ласкаве прізвисько - «Бляшана Лізонька». З 1908 по 1927 рік виробники примудрилися продати близько 15 мільйонів машин цієї моделі. Генрі Форд був першим, хто застосував конвеєр у виробництві автомашин. Немає потреби довго пояснювати, що собою представляє конвеєр. На ньому з раніше виготовлених деталей поетапно збирається єдине ціле. Завдяки цьому нововведенню, яке ввів Генрі Форд, автомобілів стало виготовлятися набагато більше і за меншу кількість часу. Таким чином їх вартість значно знизилась. Модель «Форд-Т» була першою машиною, що вироблялося конвеєрним способом. Всього з 1899 року випустили більше 20 мільйонів автомобілів.

 

 

ІІІ. Підсумки

Отже заінчилась наша з вами подорож у «дитинство» автомобіля.

- Чи сподобалась вона вам?

- Що нового ви сьогодні пізнали?

- Чи є у вас бажання продовжити цю пожорож?

 

Переглядів: 239 | Додав: ЦПЛ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас,  
Середа, 22.11.2017