Головна » 2016 » Квітень » 16 » Конспект уроку з геометрії "Об’єми геометричних тіл"
20:37
Конспект уроку з геометрії "Об’єми геометричних тіл"

Тема уроку: Об’єми геометричних тіл.

Мета уроку:

- узагальнити знання учнів про використання формул для обчислення об’ємів тіл;

- розвивати просторову уяву, логічне мислення, творче мислення;

- виховувати культуру математичного мовлення, самооцінку, вміння працювати у команді, розширити кругозір учнів, підвищувати їх інтелектуальний рівень, інтерес до геометрії.

Тип уроку: урок узагальнення навчального матеріалу.

Методи навчання, прийоми: бесіда, колективна робота, самостійна робота, робота в групах, фронтальне опитування.

Основні терміни і поняття: призма, паралелепіпед, піраміда, куля, конус, циліндр, об’єм.

Міжпредметні зв’язки: _________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________

Наочність: слайдова презентація, картки завдання.

Технічні засоби навчання : мультимедійна система

 

"Перед людиною є три шляхи до пізнання: шлях мислення - найбільш благородний, шлях наслідування - найбільш легкий і шлях особистого досвіду - найбільш важкий."

Конфуцій

 

 

 

План-конспект уроку

 

1. Організаційний момент

Вчитель: Доброго дня! Сьогодні у нас з Вами незвичайний урок. Сьогодні ми з вами застосовуємо набуті знання до розв’язування задач і

 

 

готуємося до підсумкової контрольної роботи. Отже почнемо роботу. Яку мету ми можемо поставити перед собою на цьому уроці? (пропозиції дітей)

2. Актуалізація опорних знань.

Вчитель: для роботи на уроці ми не можемо не згадати основні формули. Сьогодні ми згадуємо їх не звичною формою, за допомогою кросворду. Об’єднаємося по 4 особи і знайдемо ключове слово кросворду.

 

 

Тіло, об’єм якого обчислюється за формулою:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7. Властивість об’ємів тіл: об’єм тіла дорівнює сумі об’ємів його частин (принцип …)

Вчитель: Отже ключове слово кросворду – Паскаль. Що ви знаєте про цього вченого? (Те, що не може геометрія, не можемо й ми.)

[Блез Паска́ль — французький філософ, письменник, фізик, математик.


 

Один із засновників математичного аналізу, теорії імовірності та проективної геометрії, творець перших зразків лічильної техніки, автор основного закону гідростатики. Відомий також відкриттям формули біноміальних коефіцієнтів, винаходом гідравлічного пресу й шприца та іншими відкриттями. Автор знаменитих «Думок» та «Листів до провінціала», які стали класикою французької літератури.]

 

4. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. Працюючи в ліцеї, я часто чую від учнів, що в вашій професії математика не потрібна, навіщо ми її вивчаємо. давайте трішечки поміркуємо…

Пройшло декілька років, і ви досягли того рівня майстерності і знань, що вже мрієте відкрити своє власне СТО. Але ви людина сучасна, тому й СТО , яке ви побажаєте відкрити повинне відповідати всім вимогам і нормам. Наприклад, згідно санітарних норм в робочому приміщенні на одного чоловіка повинно приходитися 15 м3 простору. Яку максимальну кількість робітників можна розмістити в цеху, який має форму прямокутного паралелепіпеда розмірами 20·25·3 м та в ньому міститься 10 одиниць обладнання у формі правильних трикутних призм з стороною основи 2 м, та висотою 1,5 м?

Розв’язок. Об’єм прямокутного паралелепіпеда знаходиться за формулою Vпарал = а·в·с отже V = 20·25·3 = 150(м3).

Об’єм призми знаходимо за формулою Vпризми = So· H, де So =

Площа основи призми So = =(м2). Об’єм призми Vпризми =·1,5 2,6(м3). Корисний об’єм приміщення дорівнює

V = Vпарал - 10 Vпризми = 150 - 10·2,6 = 124(м3)

Таким чином в цеху постійно можуть працювати

124/15 8 чоловік

 

 

Наша наступна задача узагальнити знання і закріпити навички застосування формул для знаходження об’ємів тіл.

5. Узагальнення навчального матеріалу. Застосування знань для розв’язування задач.

Вчитель: Багато задач на знаходження об’ємів тіл можна розв’язати без побудови малюнка. Отже наступне завдання: Працюємо в парі. Розв’яжіть задачі без малюнка. Складіть слово.

 

Варіант 1.

Знайти об’єми:

  • Куба, довжина ребра якого 4 см

  • Конуса з радіусом основи 3 см і висотою 4 см

  • Циліндра з діаметром основи 6 см і твірною 4 см

  • Кулі з діаметром 12 см

  • Правильної чотирикутної піраміди із висотою 3 см і стороною основи 5 см

 

 

і

е

н

в

р

12 см3

288 см3

36 см3

64 см3

75 см3

Відповідь: Норберт Вінер (Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібна вся гнучкість і вся витривалість молодості.)

 

Варіант 2.

Знайти об’єми:

  • Куба, довжина ребра якого 3 см

  • Конуса з радіусом основи 4 см і висотою 3 см

  • Циліндра з діаметром основи 12 см і твірною 2 см

  • Кулі з діаметром 6 см

  • Правильної чотирикутної піраміди із висотою 3 см і стороною основи 4 см

й

а

я

м

х

72 см3

16 см3

36 см3

16 см3

27 см3

Відповідь: Хайям (Из жизни суетной твоей пусть даже миг готов уйти,

Ему ты бодрости придай и дай в веселии пройти:

Жизнь – суть земного бытия, ты ею умно дорожи –

Лишь так она пройдет, как ты ее сумеешь провести!)

Тому не втрачаємо хвилинки нашого уроку і перейдемо до наступного завдання:

Ваш постійний клієнт попросив замінити прокладку головки двигуна. після того ,як ви розібрали двигун, з’ясувалось, що нова прокладка товща за стару на 1 мм.

 

Запитання викладача:

  • Що зміниться в двигуні при використанні нової прокладки?

  • Як це вплине на роботу двигуна?

  • Як ви поступите в даній ситуації?

6. Закріплення

Фронтальне опитування: Яка фігура утвориться при обертанні, як обчислити її об’єм?

7. Підведення підсумків уроку.

- Чому ми навчилися на уроці?

- Для чого вам потрібні ці знання та вміння?

- Які навички ви здобули під час уроку?

8. Домашнє завдання.

ДОДАТОК 1xhttp://matema.at.ua/dodatok1.docx

 

Переглядів: 208 | Додав: ЦПЛ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас,  
Середа, 22.11.2017