Головна » 2016 » Квітень » 15 » Виховна година: «Электромобілі: від історії до створення концептів»
20:56
Виховна година: «Электромобілі: від історії до створення концептів»

Виховна година: «Электромобілі: від історії до створення концептів»

Мета: Познайомити учнів з історією створення електромобіля та сучасними електромобілями.

Розвивати пізнавальний інтерес у учнів.

Виховувати любов до обраної професії.

Обладнання: Мультимедійна система.

Хід виховної години

І. Вступ

Як відомо, електромобілі являють собою автомобілі, які приводяться в рух винятково за допомогою електродвигунів, що живляться від автономного джерела енергії.

 

В далекому 1841 році зявився перший в сіті електромобіль – раніше, ніж двигун внутрішнього згорання. Розуміється, ніякого сходства з сучасними автомобілями він не мав і являв собою чотирьохколесний екіпаж, що нагадував возок з мотором. На ньому використовувався свинцовий акумулятор системи Барі з 36-вольтовими стовбами. Потужність цього електромобіля складала 4 к. с.

 

 

Згодом, в 1899 році, російський інженер Іполит Романов представив перший двомісний електромобіль, що був здатний розвивати швидкість від 1,6 до 37,4 км/г.

На початку ХХ століття дуже широке поширення одержали електромобілі з паровою машиною, а в 1910 році в одному Нью-Йоркському таксі працювало до 70 000 електромобілів.

Якщо порівнювати тодішні електричні й бензинові автомобілі, то запас ходу перший час був у них майже однаковий, а одним з головних недоліків електромобілів була досить складна система підзарядки: у ті часи ще не було вдосконалених перетворювачів змінного струму в постійний. Зокрема , застосовувався електромотор, що працював від змінного струму й обертав вал генератора, до якого приєднувалися акумулятори електромобіля. Хоча згодом, в 1906 році, і з'явився відносно простій в експлуатації випрямляч струму, проблему підзарядки це не вирішило.

Перший рекорд швидкості на суші був установлений 1 травня 1899 року електромобілем La Jamaіs Contente, що зміг перебороти бар'єр в 100 км/ч і розвити швидкість в 105,882 км/ч. Надалі американський конструктор Уолтер Бейкер зміг досягти швидкості в 130 км/ч.

Переваги

Як відомо, електромобілі відрізняються досить низькою вартістю експлуатації. Так, Ford Ranger споживає на один кілометр 0,25квт·ч, а Toyota RAV4 - 0,19 квт·ч

Крім цього, вони, зрозуміло, більше екологічні (відсутні шкідливі викиди, низький рівень шуму, немає застосування антифризів, трансмісійних і моторних масел, фільтрів для цих рідин і т.д. ), мають більш низьку, у порівнянні зі звичайними авто, пожаро- і вибухонебезпечність, а також відрізняються простотою техобслуговування й простотою конструкції.

Також електромобілі можна подзаряджать від звичайної побутової розетки, однак на це буде потрібно приблизно в 5-10 разів більше часу, чим при використанні спеціальних зарядних пристроїв. Крім того, ТЭД мають КПД до 90-95% у порівнянні з 22-42% у двигунів внутрішнього згоряння

Сучасні електромобілі

У цей час найвідомішими моделями, мабуть, є Toyota RAV4 EV, Chevrolet Volt, Volvo C30 BEV, Tesla Roadster й Nіssan LEAF. Вартість пробігу, оцінена за даними на 2008 рік для Toyota RAV4 EV, була наступною: з розрахунку 0.8 грн. ($0,09) за кіловат-години заряду батареї (пробіг в 180 км) обійшовся б в 23 грн. ($2,7). Заправлення бензином аналога для пробігу в 180 км – 200 грн. ($24).

Toyota RAV 4 EV.

Окремо варто зупинитися на досить дорогому спортивному електромобілі Tesla Roadster (представлений в 2006 році), що здатний розвити швидкість до 100 км/г менш чим за 4 секунди, а його максимальна швидкість становить 201,1 км/ч (обмежена примусово). Одного заряду його літій-іонних батарей вистачає приблизно на 300-400 км пробігу, а повна зарядка акумуляторів займає близько 3,5 годин. Вартість базової моделі - біля $110 000.

.

 

 

Tesla Roadster.

Також в 2008 році Brabus продемонстрував дороблену версію родстера, оснащену "генератором навколишнього звуку" - електромобіль звучить як автомобіль із двигуном V8 або як гоночний прототип. Також були придумані спеціальні звуки Beam й Warp. Гучність звуку, а також його інтенсивність регулюються в автоматичному режимі й залежать від інтенсивності прискорення.

В 2011 році BMW представила дві концепти-кари - BMW і3 (виробництво може початися 2013 року) і BMW і8 (в 2014 році).

Модель BMW і3 Concept оснащується електродвигуном в 170 л. с., а його максимальна швидкість складе 150 км/ч. Одна зарядка літі-іонного акумулятора тут зажадає 6 годин від звичайної мережі й менш 2 годин при використанні спеціальної зарядної станції. Концепт також виділяється карбоновою оболонкою салону, що покликана зробити електромобіль дуже легким.

BMW i3 и BMW i8

Друга модель, BMW і8 Concept, - це вже спортивний гібрид. До 100 км/ч він може розігнатися менш чим за 5 секунд, а його максимальна швидкість становить 250 км/ч. Авто має електромотор від і3 і трициліндровий турбодвигун обсягом 1,5 л (потужність - 220 л. с.). Витрата палива становить усього 3 літри на 100 км.


 


 

Переглядів: 58 | Додав: ЦПЛ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас,  
Середа, 22.11.2017