Головна » 2016 » Квітень » 15 » Інтелектуальний марафон
20:11
Інтелектуальний марафон

Інтелектуальний марафон

Мета. Розвивати пізнавальну активність учнів, логічне мислення, вміння використовувати здобуті знання на практиці, розвивати якості лідера; виховувати увагу, зосередженість, впевненість у собі та інтерес до вивчення математики.

Форма проведення. Змагання

Обладнання. Мультимедійна система

ХІД ЗАХОДУ

І. Вступ

Ведучий. Добрий день, шановні! Ми раді вітати вас на пізнавальній грі «Інтелек туальний марафон». Ви навчаєтеся в професійному ліцеї, навчаєтеся професії, а також здобуваєте середню освіту. Ці дві складові тісно пов'язані між собою. Кваліфікований робітник обов'язково повинен володіти знаннями з таких предметів, як математика, фізика, хімія, а також добре знати мову. Отже, плануючи цю гру, ми ставили за мету показати, що ви вже знаєте, навчати тому, чого не знаєте, зацікавити вас у вивченні деяких цікавих речей.

Геніальний французький вчений Блез Паскаль, який у молоді роки пізнав найвищі злети натхнення, писав: “Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавішим ”. Нехай цей вислів і буде епіграфом до нашого конкурсу, що носить назву “ Інтелектуальний марафон ”.

Знайомство з членами журі та з учнями, які допомагають в проведенні гри.

У грі беруть участь дві команди по 4 учні,

Учасників гри в залі підтримують групи підтримки – це ви, шановні друзі.

ІІ. Основна частина

Поки команди обирають капітанів, ми з вами подивимось інсценівку

«На екзамені».

Екзаменатор. Добувати корені вмієш?

Учень. Звичайно. Треба потягнути за стебло рослину сильніше і корінь витягнемо із ґрунту.

Екзаменатор. Ні, я маю на увазі інший корінь, наприклад, із дев'яти?

Учень. Це буде «дев'я», тому що в слові дев'ять суфікс — «ть».

Екзаменатор. Ти мене зовсім не зрозумів, я ка­жу про корінь квадратний.

Учень. Квадратних коренів не буває, бувають тільки мичкуваті і стрижневі.

Екзаменатор, Та арифметичний квадратний корінь з дев'яти?

Учень. Ага! Нарешті зрозумів!

Буде 3, тому що 32 =9.

Вчитель. Капітани готові вести свої команди в бій?... Отже починаємо гру

Конкурс №1 «Розминка»

(для кожного члена команди):

  1. У будинку 4 кімнати. З однієї кімнати зробили дві. Скільки кімнат стало у будинку? (5)

  2. Півсотні поділити на половину.(100)

  3. За шоколадку заплатили 1 гривню та ще половину її вартості. Скільки коштує шоколадка? (2 грн)

  4. На якій із купюр нашої гривні зображено руїни Древнього Херсонеса? ( 1 гривня)

  5. На столі лежали яблука. Спілі, запашні. Підійшли до столу дві матері та бабуся з онукою. Кожна взяла по яблуку – не стало більше яблук. Яким могло бути мінімальне число яблук? (3)

  6. Діда звуть Павлом Івановичем, його внука Михайлом Миколайовичем. Як звуть внукового батька? (Микола Павлович)

  7. Двоє учнів йшли до школи і зустрілися їм по дорозі ще п’ять учнів. Скільки учнів прийшли до школи? (2).

  8. Водій автомашини має дві сестри, але вони не мають брата. Як це може бути? ( Водій-жінка)

  9. 10 насосів за 10 хвилин викачують 10 тонн води. За скільки хвилин 25 насосів викачають 25 тонн води? (за 10 хвилин. 1 насос за 10 хвилин викачує 1 тонну)

  10. У продавця кіоску конверти складено у пачку по 100 штук. Як йому найшвидше відрахувати 75 конвертів? (25)

  11. Якому числу поставлено пам’ятник в центрі Будапешта?(0)

  12. Розділити 5 яблук на 6 чоловік так, щоб жодне з яблук не довелося розрізати більше ніж на три частини. (три яблука на дві частини і два яблука - на три частини)

  13. Як називається дріб менший від одиниці? (правильним дробом)

  14. Скільком кілограмам дорівнює пуд? (16,4кг)

ІІ. Конкурс «Хто краще рахує?»

(по одному учаснику від команди, по одному балу за кожне завдання).

1.1 4444:44=(101)

2.1 5555:55=(101)

1.2 4,444:44=(0,101)

2.2 5,555:55=(0,101)

1.3 44,4444:44=(1,0101);

2.3 555,55:55=(10,101)

III. Конкурс художників

(по одному учневі від кожної команди, максималь­но - 3 бали).

Завдання: Одночасно лівою і правою рукою намалювати три кола і три три­кутники.

ІV. Конкурс уболівальників.

 

  1. Які живі істоти першими побували у космосі?

  2. Площа квадрату зі стороною 5?

  3. Сума Х+Х+Х у вигляді добутку?

  4. Яку частину години становить урок?

  5. Швидкість тіла, яке подолало 1 км за 1 годину?

  6. Найбільше натуральне число?

  7. Натуральне число, яке передує числу 1?

  8. Яке число без остачі ділиться на всі числа?

  9. Кути бувають?

  10. Чиїм ім’ям названа шкала, за якою вимірюється температура?

  11. Вираз а￿а ще записують?

  12. Подайте число 1 у вигляді звичайного дробу?

  13. Натуральне число n. Яке наступне?

Конкурс № 5 «Конкурс капітанів»

  1. Хто скаже 100”

Хто починає, визначає якесь ціле число не більше 10.

Другий називає інше, більше від попереднього на однозначне число або на 10.

Тоді знову черга за першим гравцем.

Виграє той, хто скаже 100.

  1. Записати математичні терміни, які починаються на ці літери:

К -

О -

С -

М -

А -

Ч -

Виграє той, хто напише більше термінів. Поки капітани працюють, ми з вами пограємо у гру:

«В якій руці монета?»

(На сцені ведучий і один учень за бажанням).

Ведучий. Пропонуємо стародавній фокус. Тих, хто ба­жає взяти участь, просимо на сцену.

(На сцену виходить учень).

Ведучий. Ось тобі 10 копійок, а ось копійка. Сховай в одну руку 10 копійок, а в другу — копійку. (Учень бере в одну руку одну монету, а в другу іншу). Я відгадаю, в якій руці в тебе яка монета.

Ведучий. Числове значення монети, яка в тебе в правій руці, помнож на 4, а

числове значення мо­нети, що лежить у лівій руці, помнож на 7. Зро­бив?

Учень. Зробив.

Ведучий. Додай ці числа і скажи, парне чи непарне число ти дістав.

Учень. Парне.

Ведучий. Отже, в правій руці в тебе одна копійка, а в
лівій 10 копійок. Правильно?

Учень.Так.

Після кількох демонстрацій ведучі А і Б пояс­нюють глядачам секрет фокуса: якщо сума парна, то в правій руці копійка, а якщо непарна, то 10 копійок. Причому не обов'язково числове значен­ня монети, що в правій руці, множити на 4: мож­на множити на довільне число. Так само числове значення монети, що в лівій руці, можна множити на яке завгодно непарне число.

Конкурс № 6

Індуська притча.

Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, по вінця наповненим молоком і не виллє ні краплі. Багато людей ходило, але на шляху їх відволікали і вони розливали молоко. Але ось пішов ще один. Навколо нього кричали, стріляли, відвертали увагу. Але він не вилив ні краплі.

  • Ти чув крики, постріли? – запитав його Магараджа.

  • Ти бачив, як тебе лякали?

  • Ні, повелителю, я дивився на молоко.

Не чути і не бачити нічого стороннього – ось до якої міри ми перевіримо увагу членів команд.

Гра “Крокуй і думай”

Учасники цього конкурсу стають поряд з ведучим. Всі роблять перший крок і в цей час ведучий називає будь-яке число, наприклад, три.

При наступних кроках учасники повинні називати числа кратні трьом: шість, дев’ять...

На кожний крок по числу. Ведучий іде з ними в ногу, не даючи сповільнити крок. Як тільки хтось помилився, він залишається на місті до кінця руху другого.

Конкурс № 7

Гра “Вірю, не вірю”

1

Віриш, що Шарль Пьєро, автор “Червоної шапочки”, написав казку “Кохання циркуля та лінійки” Так, є така казка.

2

Віриш, що Наполеон Бонапарт писав математичні твори?

Так. Один геометричний факт носить назву “Задача Наполеона”.

3.

Віриш, що одна з кривих ліній має назву “Локон Аньєзі” на честь першої в світі жінки-професора математики Марії Га етани Аньєзі?

Так. Така крива є. Марія Аньєзі дослідила її.

4.

Віриш, що Л. Н. Толстой, автор “Війни та миру”, був автором підручника з математики?

Так, він склав підручники для початкової школи, в тому числі і підручник з арифметики

5.

Віриш, що одна з мов програмування має назву Ада, на честь Ади Байрон, доньки відомого англійського поета?

Так. Ада Байрон займалася математичними машинами та була одним з авторів теоретичного створення програмуємої обчислювальної техніки.

6.

Віриш, що квітка Гортензія названий на честь французки Гортензії Лепот, відомої обчислювательниці, складальниці таблиць?

Так. Гортензія Лепот привезла декоративну квітку з Індії. Вона була названа її ім’ям.

7.

Віриш, що любий прямокутний трикутник називають єгипетським?

Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, сторони якого пропорційні числам 3,4,5.

№8.

Віриш, що англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет “Небесна муза”, який присвятив першій російській жінці-математику Софі Ковалевський?

Так, такий сонет є.

9.

Віриш, що в основі всіх сучасних підручників з геометрії лежать відомі “Початки” Евкліда, написані в IV столітті до н. е.? Так

10.

Віриш, що А. С. Пушкін написав строки: “Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії”? Так.

11.

Віриш, що великий Евклід казав царю Птоломею: ” В геометрії нема царської дороги”? Так. Евклід жив в 300 р. до н. е.

12.

Віриш, що великий російський поет М. Ю. Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі вирішувати яку-небудь математичну задачу?

Так. Товариш Лермонтова по кавалерійському училищу О.О. Лопухін писав про це.

ІІІ. Підсумок заходу

  • Для визначення переможців, слово надаємо журі.

Вчитель. Ми підрахували кількість балів... А переможців, всіх активних учнів на цьому уроці, ми нагороджуємо маленькими подарунками (лінійка, олівець, гумка, косинець, циркуль, транспортир, блокнот та інші речі). І на закінчення нашого уроку дякую всім дітям, які були присутні тут, були дуже уважні, брали активну участь -правильно відповідали на запитання, і нашим ведучим, які так гарно підготу­валися до цього уроку, всім учням - дя­кую за увагу. Бажаю вам здоров'я і но­вих успіхів у вивченні математики.

 

 

 

Переглядів: 607 | Додав: ЦПЛ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вітаю Вас,  
Субота, 27.04.2024